• Josefin

Lunchföreläsning Gamification - Piteå 5/9



Större engagemang med gamification

Gamification brukar beskrivas som en process för att använda speltänk och spelattribut för att skapa engagemang. Det handlar inte om att förvandla våra produkter och tjänster till spel. Det handlar snarare om att identifiera vad det är som gör att vi förlorar oss helt i ett spel. Vad är det som gör att vi lägger allt vårt fokus och engagemang på att ständigt bli bättre, nå högre nivåer och komma framåt? Tänk om vi kunde skapa det engagemanget hos våra kunder och anställda. 


Missa inte chansen att lära dig mer om hur vi kan tillvarata drivkrafter och belöningssystem som finns i spel för att sedan applicera dem i verksamheter som naturligt inte har dem.


  • Anna-Karin Lindqvist är filosofie doktor i fysioterapi vid Luleå Tekniska Universitet och forskar om hälsofrämjande arbete. Hon har trettio års erfarenhet av utbildning, har utvecklat den treåriga utbildningen "Hälsovägledning" och är författare till boken ”Hälsovägledning- från ord och tanke till handling”. Anna-Karin Lindqvist är tidigare elitidrottare och sjukgymnast i Svenska simlandslaget och den svenska truppen till OS i Sydney och Aten. Anna-Karin kommer att ge exempel på hur mekanismer från spelvärlden kan bidra till mer motiverade och hälsosamma medarbetare.


  • Daniel Gustafsson, innovationsledare vid Piteå Science Park berättar om användandet av spelens drivkrafter, spelelement och spelteknik i andra kontexter än spel. Han kommer också att lyfta goda exempel på gamification i industrin.


Eventet är gratis och vi bjuder på en lättare lunch som serveras från kl 11:30, föreläsningen drar igång kl 11:45 och pågår till 13:00. 


Varmt välkommen!


Anmälan via länk: https://sv-se.invajo.com/event/intersectiveinnovation/lunchföreläsninggamification