• Josefin

Föreläsning och workshop på temat gamification 13/4


I årtusenden har spel lyckats få människor att frivilligt g­­öra saker som de inte tänkt sig innan. Med dagens digitaliseringstakt är det därför inte konstigt att gamification eller spelifiering som det också kallats blivit en av de starkaste globala trenderna.


Gamification brukar beskrivas som en process för att använda speltänk och spelattribut för att skapa engagemang. Det handlar inte om att förvandla våra produkter och tjänster till spel. Det handlar snarare om att identifiera vad det är som gör att vi förlorar oss helt i ett spel. Vad är det som gör att vi lägger allt vårt fokus och engagemang på att ständigt bli bättre, nå högre nivåer och komma framåt? Tänk om vi kunde skapa det engagemanget hos våra kunder och anställda.


Missa inte chansen att lära dig mer om hur vi kan tillvarata drivkrafter och belöningssystem som finns i spel för att sedan applicera dem i verksamheter som naturligt inte har dem.


Teemu Laine, Biträdande professor Distribuerade datorsystem, Luleå tekniska universitet

Daniel Gustafsson, Innovationsledare, Piteå Science Park

Anders Stenmark, Projektledare / IT-pedagog, Autotech Teknikinformation AB


Eventet är gratis och vi bjuder på en lättare lunch.

Anmälan via länken: https://www.eventbrite.com/e/storre-engagemang-med-gamification-tickets-44446683226


Varmt Välkommen!